20060216

f

Akıllı ve zeki bir insanın yeryüzünde en fazla kızabileceği şey “güzellik” olmalı.

Çünkü akıllı ve zeki (will be mentioned as a.v.z. --> avize) insanlar hayat karşısında herşeyi yapabileceklerini, istedikleri şeylere öyle ya da böyle ulaşabileceklerini düşünürler, netekim haklıdırlar da. Lakin insan evlatlarının birer tasarım olduğunu düşünürsek, bu tasarımın da bazen pek iyi olmadığını yanına koyarsak ve ufak modifiyeler dışında elden birşey gelmediğini de ilave edersek, kabul edelim, güzellik avizeler için her zaman kaotik olmuştur.

Avizelerin fiks geyiklerinden bir tanesi de güzellik mi yoksa zeka mı ola gelmiştir, bu sorunun cevabı ikiye ayrılır (beş seçenek olduğu için)

-- Güzellik: bu avize arkadaşa sorarsanız hayatında muhakkak ters giden bir yan bulacaksınızdır. Avize olduğu için farkındalık denilen şeyin garip travmasını yaşıyordur ve zaten ihtişamlı olan güzelliğin büyüsü daha çekici gelmektedir.
-- Avizelik: bu yanıtın ise elle tutulabilecek tek yanı kendinle barışık olmak denilebilir. Avize inatçıdır hatta muhtemelen okumuş çocuktur, acı çekmeye meyillidir.

Gerçekten çok güzel birisine bunun nasıl birşey olduğunu, aynaya baktığında hayatındaki en önemli varlığını mı gördüğünü, farkedilmenin (farketmenin değil) nasıl birşey olduğu gibi bir sürü soru sormak isterdim.

Güzellik haksız rekabettir. Aynı şeyi avize için de söyleyebilirsiniz lakin avize’nin farkedilme koşulu bile başka bir avize’ye bağlıdır. Bu da ciddi bir fark yaratır.

devam edecek..

5 yorum:

Adsız dedi ki...

buyrun soruları alalım silenzio bey. ehehe

tuhaffiye dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

ya sevgili yazar bu yorumları silerken bir de soyler mısınız bu yorum su yuzden sılındı dıye. sonra ben cok merak edıyorum nıye sıldıkı ne yazıyordu töh kacırdım dıye cok uzuluyorum ya.

silenzio dedi ki...

onu ben silmedim, yazarı silmiş,

ayrıca o kadar geyik yapacağınıza mail adresime fotograf gönderin, seve seve soruları gönderririm.

Özge Başağaç dedi ki...

Ya Silenzio,
Şu yazıdan sonra bir avize olduğumu farkettim.Çok kötüsün ya.