20051023

f


Habertürk giderek cozutan ve ne işe yaradığını anlayamadığım bir şekilde “ bayramda alışveriş merkezlerini kapatmayın” diye bir kampanya başlattı. Hatta abartarak “alışveriş yapmamız engellenemez” gibi bir sloganları falan da var. Sanırım birileri bizimle dalga geçiyor, gerçekten. Bu ülkenin o televizyonu izleyen (ki mevzu digiturk’ün özel bir kanalında gerçekleşse tikiler saçmaladı deyip geçeceğim) ayda iki yüz milyon lira ile geçinmeye çalışan yaklaşık 20 milyon insanı var, ne alışverişi ne merkezi, pazarlarda tezgah altından meyva sebze toplayanları da siz yayınlıyorsunuz, deli olmak içten bile değil.

Merak eden varsa bu satırları yazan kişi tüketim toplumunun tamamen esiri olmuş, kredi kartlarının batağına düşmesi an meselesi, o alışveriş merkezlerine gitmeyi de seven ve bu ülkedeki gelir düzeyi iyi iki milyon şanslı kimsenin içinde bir kişidir. Bu tamamen benim sorunumdur, param varsa harcayacak vakti de gayet iyi biliyorumdur. Ama bu kadar saçma ve tutarsız birşeyin haber kanalı olarak geçen bir bozuntuda yayınlanması beni hasta ediyor. Aç kardeşim sen de o zaman ntv’yi diyen olursa, bunu zaten yapıyorum, lakin bu magazin kültürü ve bizim kadar bilinçli olmayanlara bilinçli bir şekilde izletilenler, sanırım elimizden daha iyisi geliyor.

galiba biraz da biz yapıyoruz. iş yerinde amerikada mba yapmış ve cnn'i takip eden arkadaşımın türkiye haberleri için bu zibidilerin sitesine girdiğini görünce şaşırmıştım. pop kültür hayatımızın en değişmezlerinden bir tanesi oldu çıktı, birileri kavga etsin, inanılmaz bir trafik kazası görüntüleri olsun, üç kişi doğransın beş kişi canice öldürülsün pek bir heyecanla takip ediyoruz. harika bir insan diye nitelendirdiğim eski patronumun amerikadaki kasırga görüntüleri, ikiz kulelerin uçakları gibi sıradışı şeyleri izlemekten keyif aldığını itiraf etmesi beni benden almıştı.

kaçımız düzenli bir şekilde gazeteyi takip ediyoruz ki, kaç kişi 5 ay süründürmeden kitap okuyor, bienalde görebileceğiniz yabancı ziyaretçi sayısı bizlerle eşit, kaçımız tiyatroya gidiyoruz, bu liste uzar gider...

----------------------------------------------

"One night stand kültürüne ağırlık verilmesini istiyorum. Sex and the City nekadar izlenirse o kadar rahat ederiz. Onun tekrar yayına girmesini istiyorum." yunus günce // boyun psoun devrilsin diyorum kendisine

1 yorum:

clémentine dedi ki...

alışveriş merkezlerinde çalışanlar insan değil zaten. her bayram arifesinde illaki bulup buluşturup adettendir diye alışveriş yapan insanlara arife gecesine varıncaya kadar hizmet etmemişlerdir zaten. hizmet sektöründeler efendim! adı üstünde dilleri dışarı çıkana kadar hizmet edecekler.
benzer bir şekilde bu sektöre girmek istiyorum ben. bu tür gubik kampanyalar başlatmaya vakti olanlara meşe odunu hizmeti vermek benim için çocukluğumdan beri önüne geçilemez bir istek.