20070829

f5

Hafta içlerinde, hatta daha memursal bir tabirle izinli olduğum zamanlar dışında, eve erken gelince garip ve kaotik bir durum söz konusu oluyor. Çünkü ne yapacağımı bilemiyorum. Alışmadık dötde don durmazmış gibi hoş bir tabir sanırım böyle vakitler için birebir, ikiye iki.

Salı günü bir haftadır çalışmayan internetimi azimle uğraşarak gelip halledecek bir telekom yetkilisi amca buldum. Aradım, dedi ki sen kaçta evde oluyorsun, dedim ki kaçta olayım, dedi saat 5 gibi evde ol. Oldum. Amcayı beklemeye başladık. Bu ne yapacağını bilememe durumu hasıl olunca startvde yayınlanan bir kadınsal programı açtım ve o an dünyam değişti.

Genç bir adam eşinin sabah kalkınca yanında olmadığını, sonunda yalnızca iki defa evine gelen bir yakın arkadaşı ile kaçtığını öğrendiğini salak salak ekrana bakarak anlatıyor. Hadi bu amca bir niyetle anlatıyor fakat dinleyen 60 yaşlarında bana kalırsa canavar teyzeler de boş durmuyor, sorularıyla saldırıyor. “erkek adam nasıl farketmez” , “bu çocuk birşeyler saklıyor” gibi gibi. Bir müddet sonra iş çığırdan çıkıyor, adam diyor ki o gece alkol alıyorduk, allaaaaa, sıçtı, acaba eşiniz alkol yüzünden mi kaçtı, çok mu içiyorsunuz benzeri bir beş dakika yaşıyoruz. Sorgulamanın en sonunda adamın sosyal içici olduğuna hocalar eşliğinde kanaat getirildi de hepimiz rahatladık.

İşte tam o sırada efsane telekom amca kapıyı çaldı. bir hışımla geldi, merhaba genç dedi, nerede bunun kutusu. Birlikte aşağıya indik, amcaya telefon kutusunu gösterdim, tabureye çıktı, o an anladım ki amca işini yaşayarak yapıyor ve ne yaparsa kelime kelime sanki anlıyormuşum gibi anlatıyor: “ 10 numaranın jakını bağladım, tüh olmadı, 5 numarayı deneyelim, sizin sistem çok eski” tarzında herşeyi naklen dinliyoruz. Tbaii en bombası ise benden hala ismini bilmediğim bir alet isteyince oldu ki amca ben bilmiyorum deyince “yok artık, nasıl bilmezsin yiğidim, kaç yaşında adamsın” diye yanıtladı. Adam bilse ben ne kadar kifayetsiz bir insanım ağlayacak o ayrı.

İşte böyle, sonra internetimiz evimize geri geldi de rahat ettik ve işsiz güçsün bir saat 5 çayı böylece geçiverdi.

Hiç yorum yok: